Éjféli szekció

2018.09.01. 11:00

A Verseny és a Kitekintő filmjei mellett természetesen visszatér a horror és a thriller műfajainak gyönyöreit kínáló Midnight, azaz az éjféli szekció, amelynek húzóműve a Panos Cosmatos rendezte Mandy – A bosszú kultusza, Nicholas Cage véres ámokfutásával.

Ebben a szekcióban indul az angol rendező, Peter Strickland rendezésében Magyarországon készült A királylány és az átok című kisfilm (hazai producerei Turán Eszter és Nedeczky Dóra), melynek világpremierje a texasi Oscar-minősítő filmfesztiválon, a SXSW-en (South by Southwest) volt idén márciusban.

A királylány és az átok című szkeccs az egészestés, A gonosz természetrajza című, filmantológia része, amely különböző nemzetek folklórjából mesél el egy-egy jellegzetes történetet. A hazai szegmens rendezője, a Magyarországon több ízben forgató angol rendező, Peter Strickland. A megfelelő történet kiválasztásában Zalka Csenge, népmese-szakértő és mesemondó segédkezett. Így talált rá a rendező magyar népi hagyomány egy sötét darabjára, A királylány és az átokra, amely tökéletesen illeszkedik a baljós népmeséket feldolgozó antológiába. A történetben két testvér versenyzik egy hercegnő szívéért. A báty azonban hazudik a hercegnőnek, azzal vádolva öccsét, hogy beleszeretett valaki másba, így a királylánynak a hír hallatán megszakad a szíve, majd kisvártatva bele is hal a fájdalomba. Nemsokára azonban feltámad az éjszaka közepén, hogy bosszút álljon a halálát okozó testvéreken.

A kisfilmet az autentikus magyar népi hagyományok inspirálták, a sötét tónusú történetet pedig színházi alapokra helyezett, paradzsanovi ornamentikájú látvány hangsúlyozza. A rövid történetet a magyar népmese sajátja, a valósághű, érzelmekkel túlfűtött horrorisztikus esztétika határozza meg.